loading...

وبلاگ موضوع آزاد تبریز

بازدید : 96
چهارشنبه 26 آبان 1400 زمان : 22:22

کاندوم یک روش موثر برای جلوگیری از بارداری و عفونت­های مقاربتی است. اکثر برندها بسیار ایمن هستند، اما برخی از آنها محافظت کمتری نسبت به بقیه دارند.

در این مقاله به بررسی این موضوع می­پردازیم که کدام کاندوم­ها ایمن­تر هستند و نکاتی را برای استفاده از کاندوم ارائه می­دهیم تا مطمئن شویم که موثر هستند.

اگر به دنبال یک کاندوم با کیفیت هستید، به شما خرید کاندوم ساگامی را از داروخانه آنلاین پیشنهاد می کنیم که بسیار نازک بوده و از لذت جنسی شما نمی کاهد.

کاندوم چقدر در برابر بارداری و بیماری­های مقاربتی ایمن است؟

کاندوم­های مردانه به عنوان یک شکل ایمن و موثر در کنترل بارداری در نظر گرفته می­شوند. کاندوم در صورت استفاده صحیح 98 درصد و در صورت استفاده نادرست حدود 85 درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است.

در مقابل، کاندوم زنانه در صورت استفاده صحیح 95 درصد و در صورت استفاده نادرست، 79 درصد مؤثر است.

کاندوم‌های زنانه و مردانه در برابر بیماری‌های مقاربتی نیز که از طریق مایعات بدن از جمله مایع منی، مایع واژن و خون منتقل می‌شوند، محافظت می‌کنند. برخی از این عفونت­ها عبارتند از:

  • سوزاک
  • کلامیدیا
  • اچ­آی­وی
  • سیفلیس

کاندوم در مقابل برخی دیگر از بیماری­های مقاربتی مانند تبخال و زگیل تناسلی به طور موثر محافظت نمی­کند. این عفونت‌ها از طریق تماس پوست به پوست که روی لب‌ها، کیسه بیضه و قسمت داخلی ران‌ها تأثیر می‌گذارد، منتقل می‌شوند و کاندوم فقط ساقه آلت تناسلی یا داخل واژن یا مقعد را می‌پوشاند.

ایمن ترین کاندوم­ها و روش­ها

اکثر کاندوم­ها بسیار ایمن هستند. برای اطمینان بیشتر می­توانید از توصیه­های زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید که از کاندوم مناسب به ایمن­ترین شکل ممکن استفاده می کنید:

  1. از کاندوم­های جدید خودداری کنید

بسیاری از تولید کنندگان به جای تمرکز بر محافظت، روی تحریک جنسی تمرکز کرده­اند. از مارک­هایی که به STI یا محافظت از بارداری اشاره نمی­کنند خودداری کنید.

توجه داشته باشید اگر کاندوم تمام آلت تناسلی را نپوشاند، محافظت کاملی را ایجاد نخواهد کرد.

  1. بسته بندی را بخوانید

مطمئن شوید کاندوم از ابتلا به بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند. با این حال، کاندوم در برابر همه بیماری های مقاربتی محافظت نمی کند. ممکن است فرد به بیماری مقاربتی مبتلا شود که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود.

  1. از مصرف کاندوم طبیعی خودداری کنید

کاندوم های طبیعی یک جایگزین قدیمی برای کاندوم های لاتکس هستند. آنها برای جلوگیری از بارداری موثر هستند، اما اغلب در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کنند.

افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس یا کسانی که به دنبال جایگزینی برای لاتکس هستند، باید کاندوم های پلی اورتان را امتحان کنند. این کاندوم‌ها کمی گران‌تر هستند، اما کمی شل تر هستند و محافظتی مشابه کاندوم‌های لاتکس در برابر بیماری‌های مقاربتی و بارداری دارند.

  1. از کاندوم های روغن کاری شده استفاده کنید

همه نیازی به استفاده از روغن کاری اضافی ندارند. زمانی که فرد برانگیخته می شود، واژن به طور طبیعی روان کننده تولید می کند. با این حال، گاهی اوقات این روان کننده طبیعی کافی نیست.

در این موارد، افراد باید یا از کاندوم های روغن کاری شده (حاوی لوبریکانت) استفاده کنند یا از روان کننده های پایه آب یا سیلیکونی جداگانه استفاده کنند.

روغن کاری در قسمت بیرونی کاندوم باعث کاهش اصطکاک در حین رابطه جنسی می شود و به جلوگیری از لیز خوردن یا شکستن کاندوم در حین رابطه جنسی کمک می کند.

  1. از روان کننده های بر پایه بر روغن استفاده نکنید

روغن‌هایی مانند روغن بچه، لوسیون‌ها یا ژله‌های نفتی می‌توانند باعث شکستن کاندوم شوند و افراد نباید از آن‌ها همراه با کاندوم استفاده کنند.

  1. از کاندوم تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید

روی بسته بندی کاندوم ها تاریخ انقضا درج شده است. اگر تاریخ انقضای کاندوم گذشته است، فرد باید آن را دور بیندازد، زیرا احتمال شکستن آن بیشتر از کاندوم جدید است.

  1. از مصرف کاندوم هایی که به درستی نگهداری نشده اند خودداری کنید

کاندوم ها تحت تاثیر گرما و اصطکاک قرار می گیرند، بنابراین نحوه نگهداری آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

همیشه کاندوم ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید، زیرا ممکن است در دمای بسیار گرم یا سرد خراب شوند. نگهداری کاندوم در محیطی با دمای شدید می تواند کاندوم را ضعیف کرده و اثربخشی آن را کاهش دهد.

افراد نباید کاندوم را در کیف پول خود نگهداری کنند، زیرا ممکن است در معرض اصطکاک و گرما قرار گیرند که می تواند باعث ضعف یا پارگی شود.

  1. از مصرف کاندوم حاوی اسپرم کش خودداری کنید

برخی از کاندوم ها حاوی اسپرم کش هستند. FDA نونوکسینول 9 (N-9) را به عنوان یک اسپرم کش بدون نسخه تایید کرده است. برای برخی افراد، این اسپرم کش ممکن است باعث تحریک و حساسیت واژن یا مقعد شود. برای برخی دیگر، ممکن است مشکلی بوجود نیاورد.

بازدید : 204
پنجشنبه 1 مهر 1400 زمان : 22:32

داروخانه آنلاین به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی نوپا است که در سال‌های اخیر با توجه به سهولت در خرید انواع داروهای بدون نسخه ، مورد استقبال بیماران و افراد جامعه قرار گرفته است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وجود مزیت‌های فراوان در داروخانه اینترنتی باعث شده است تا افراد بتوانند ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه‌های خود به داروهای مختلف دسترسی پیدا کنند. شناخت خدمات این داروخانه‌ها باعث خواهد شد تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

داروخانه آنلاین سبک جدیدی از کسب و کار امروزی است که برای فعالان حوزه دارو و بیماران این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانند به داروهای مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنند. در این مقاله قصد معرفی مزایای داروخانه اینترنتی را داریم لذا اگر می‌خواهید با بهترین داروخانه اینترنتی ایران آشنا شوید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

معرفی داروخانه اینترنتی
داروخانه اینترنتی به مانند یک فروشگاه آنلاین بوده که محصولات و داروهای خود را در قالب یک سایت به مشتریان ارائه می‌نماید. در داروخانه آنلاین افراد با مراجعه به این گونه وب‌سایت‌ها می‌توانند از قیمت، موجودی، موارد مصرف دارو و اطلاعات دیگر برخوردار شوند. ارائه خدمات مناسب توسط داروخانه‌های اینترنتی باعث استقبال مردم شده است.

به ویژه در این دوران که بیماری کرونا باعث عدم حضور افراد در جامعه شده است نیاز به خرید دارو، لوازم بهداشتی و مکمل‌های آرایشی به صورت غیرحضوری احساس می‌شود. در این بین شناخت یک داروخانه آنلاین معتبر که بتواند خدمات خود را با بهترین کیفیت به دست مشتریان برساند دارای اهمیت است.

مزایای استفاده از خدمات داروخانه آنلاین چیست؟
بهره‌گیری از خدمات داروخانه انلاین باعث افزایش آسایش و راحتی عموم جامعه در خرید انواع داروهای بدون نسخه، لوازم بهداشتی و آرایشی، دستکش و ماسک، تجهیزات پزشکی و غیره خواهد شد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات داروخانه‌های اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* دسترسی به داروهای معتبر

اگر بخواهید خرید خود را از داروخانه آنلاین نهایی کنید، بهتر است ابتدا به وضعیت اعتبار وب سایت توجه کنید. بسیاری از داروخانه‌های اینترنتی دارای مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان هستند. وجود داروخانه اینترنتی باعث خواهد شد تا افراد بدون دغدغه و با چند کلیک بتوانند به دارو و محصولات بهداشتی مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند.

* دریافت محصولات درب منزل

شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین خدمات استفاده از داروخانه اینترنتی، تحویل محصولات خریداری شده درب منزل است. با توجه به شیوع ویروس کرونا، تا حدالامکان استفاده کردن از خدمات غیرحضوری توصیه می‌شود. افراد برای خرید دستکش، ماسک و انواع داروهای غیرنسخه‌ای می‌توانند از خدمات داروخانه آنلاین استفاده کنند. در این بین با توجه به وجود داروخانه‌های اینترنتی متعدد، شناخت بهترین داروخانه باعث خواهد شد تا افراد بدون دغدغه بتوانند به داروهای باکیفیت و کمیاب دسترسی پیدا کنند.

بهترین داروخانه آنلاین ایران کدام سایت است؟

* بهره‌مندی از تخفیفات جذاب

استفاده از خدمات داروخانه آنلاین می‌تواند این امکان را به مشتریان بدهد که از تخفیفات جذاب و قیمت‌های باور نکردنی استفاده کنند. تعداد بسیار کمی از داروخانه‌های آنلاین در سطح وب وجود دارند که محصولات خود را با تخفیف ویژه و قیمت مناسب ارائه می‌نمایند. یکی از دلایل استفاده از تخفیفات مناسب بحث هزینه نگهداری پایین داروخانه اینترنتی است.

* سهولت در دسترسی و ثبت سفارش

بسیاری از کسب و کارهای امروزی سعی می‌نمایند تا با ایجاد بسترهای مناسب، دسترسی کاربران به خدمات‌شان را آسان سازند. داروخانه اینترنتی به عنوان یکی از فروشگاه‌های ضروری عموم مردم است که با ارائه خدمات آنلاین قادر است تا آسایش و راحتی را به مشتریان هدیه نماید. افراد برای خرید داروهای غیر نسخه‌ای و خرید انواع لوازم بهداشتی و آرایشی می‌توانند با مراجعه به بهترین وب سایت داروخانه آنلاین، سفارش خود را با چند کلیک ساده ثبت نمایند.

* مشاهده تاریخچه سفارش

یکی از مزیت‌های استفاده از داروخانه‌های اینترنتی این است که افراد می‌توانند سوابق دقیق خرید خود را به همراه تراکنش‌های انجام شده مشاهده کنند. این امر به نوبه‌ی خود دارای مزیت‌های زیادی است که یکی از مهم‌ترین آن این است که پزشک معالج می‌تواند سابقه خرید داروهای شما را پیگیری نماید. این موضوع برای جلوگیری از خطرات بیماری‌های مزمن و اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است.

* صرفه جویی در زمان و هزینه

استفاده از خدمات داروخانه اینترنتی باعث خواهد شد تا در هر ساعت از شبانه‌روز بتوانید محصولات دارویی غیرنسخه‌ای و سایر محصولات بهداشتی را خریداری کنید. داروخانه اینترنتی این امکان را به افراد می‌دهد که بتوانند در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. به عنوان مثال اگر در شهر کرج هستید می‌توانید سفارش خود را از داروخانه شبانه روزی کرج ثبت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

* استفاده از نظرات سایر خریداران

زمانی که بخواهید محصولات مورد نظر خود را به صورت آنلاین از طریق داروخانه آنلاین خریداری کنید، قبل از خرید نهایی می‌توانید نظرات سایر خریداران را در مورد محصول انتخابی‌تان بررسی کنید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید در نهایت متناسب با نیاز خود یک تصمیم عاقلانه اتخاذ کنید.

نحوه استفاده از خدمات داروخانه اینترنتی به چه شکل است؟
اگر بخواهید خرید دارو را به صورت آنلاین انجام دهید، باید با مراجعه به بهترین وب سایت داروخانه آنلاین ایران ضمن ثبت نام در وب سایت از بخش دسته بندی، مثل خرید مکمل ورزشی، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید. در داروخانه اینترنتی می‌توانید انواع ضدعفونی کننده و ماسک، مکمل، ویتامین، محصولات جنسی، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و محصولات مادر و کودک را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بازدید : 139
سه شنبه 23 شهريور 1400 زمان : 23:35

مدیران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نحوه صدور مجوز و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌های آنلاین را تشریح کردند.

به گزارش «تابناک»، دکتر ندا رونده نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌و گو با ایسنا در رابطه گسترش فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در فروشگاه‌های اینترنتی، با بیان اینکه این فروشگاه‌ها مجوز خود را از مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت می‌کنند، عنوان کرد: نظارت بر عملکرد و اعتبار محصولات این فروشگاه ها نیز بر عهده همین مرکز توسعه تجارت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه وظیفه بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بازرسی از سطوح عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی است،‌ عنوان کرد: با این حال در صورتیکه تخلفی از سوی فروشگاه‌های اینترنتی از قبیل فروش کالای تقلبی، تاریخ گذشته و یا غیرمجاز از سوی شهروندان به کارشناسان ما گزارش شود، با همکاری پلیس فتا و سایر مراجع قضایی شکایت را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به سایر اقدامات معاونت بهداشت برای ارتقای سلامت عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، افزود: جهت آشنایی بیشتر کارکنان فروشگاه‌های اینترنتی با قوانین فروش، دوره‌های مختلف آموزشی برگزار کرده‌ و در این دوره‌ها کارشناسان، فروشندگان و به ویژه انباردارها را با اصالت کالا آشنا می کنیم، همچنین طی این دوره‌ها بر توجه و دقت به اصالت و تاریخ مصرف کالای موجود در فروشگاه‌ها تاکید می‌شود.

ضرورت توجه به نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه‌های اینترنتی

دکتر رونده همچنین خطاب به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید کالای آرایشی و بهداشتی یا هر کالای دیگر از فروشگاه اینترنتی به وجود نماد اعتماد الکترونیک در سایت توجه داشته باشند و اگر کالایی که به دستشان رسید مشکلی از قبیل تقلبی بودن، تاریخ گذشته بودن یا هرگونه اشکال در شکل ظاهری داشت با کارشناسان واحد آرایشی و بهداشتی معاونت‌های غذا ودارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت پوشش خود در میان بگذارند.

ممنوعیت فروش دارو در داروخانه‌های آنلاین

همچنین دکتر سهیلا عبدلی،‌ سرپرست واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اصطلاح داروخانه اینترنتی که به تازگی رواج یافته، ‌اظهار کرد: عبارت دقیق مجوزهایی که ما تحت عنوان داروخانه اینترنی صادر می کنیم "فروش اینترنتی فرآورده‌های سلامت غیردارویی" است و شهروندان باید توجه کنند که نباید هیچ گونه دارویی در داروخانه اینترنتی به فروش برسد.

وی با اشاره به محصولات مجاز برای فروش در داروخانه‌های اینترنتی، ادامه داد: محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های تغذیه ای و ورزشی، شیر خشک، گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده، دمنوش، فرآورده‌های طبیعی و سنتی حاوی گیاهان دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی از جمله کالاهای مجاز به فروش در داروخانه اینترنتی هستند.

نحوه تاسیس داروخانه اینترنتی

دکتر عبدلی در رابطه با مراحل تاسیس داروخانه اینترنتی، عنوان کرد: موسس با در دست داشتن پروانه تاسیس و پروانه مسئول فنی داروخانه به معاونت غذا و دارو دانشگاه مراجعه می‌کند و اگر امتیاز ارزشیابی داروخانه بالای750 باشد با رعایت شرایط، مجاز به راه‌اندازی وب سایت با تائید معاونت می‌باشد. همچنین موسس موظف به مراجعه به مرکز توسعه تجارت الکترونیک و دریافت نماد اعتماد الکترونیک می شود و سایر تعهدها از قبیل تعهد نامه موسس، تعهد نامه مسئول فنی و گواهی امضا نیز در معاونت اخذ می‌شود.

نحوه برخورد با تخلفات داروخانه های آنلاین

سرپرست واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: درج تبلیغات گمراه کننده محصولات و تخلف در ارسال از قبیل ایجاد واسطه از تخلفات مهم داروخانه اینترنتی است که به طور مداوم توسط کارشناسان رصد شده و در صوت مشاهده سریعا با متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی تذکر شفاهی، تذکر کتبی، تعلیق یا لغو مجوز را از جرائم تخلفات دانست و در مرحله آخر با توجه به نوع تخلف ارجاع پرونده به مراجع ذی صلاح را از تبعات قانون گریزی عنوان کرد.

دکتر عبدلی با تاکید به شهروندان گفت: همواره دقت داشته باشید که سایت داروخانه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و آدرس و شماره تلفن داروخانه، اسم موسس و مسئول فنی نشانی پست الکترونیک و مجوز فروش در سایت درج شده باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: اکنون حدود ۲۵ داروخانه اینترنتی تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت هستند با اینکه فعالیتشان به صورت مداوم رصد می‌شود، اما اگر شهروندان تخلفی مشاهده کردند با شماره ۸۸۸۷۴۵۰۸ تماس بگیرند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 54
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 1685
  • بازدید کلی : 9642
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی